Категории

BMW 2 Body repair. Ремонт кузова.

Опубликовано: 14 нояб. 2016 г. 3 204 232 просмотра

Repair of the whole body.
Ремонт всего кузова.

Comments
  • Максим Яндеф
    Максим Яндеф 2 года назад Работа отличная, но машина тотальная, не позавидую следующему владельцу при аварии
  • Владислав Самарин
    Владислав Самарин Год назад принципиально жесткость кузова не поменялась. Загибы были в местах, которые задали инженеры. Второй раз там же согнет все равно.
  • penoplast007
    penoplast007 Год назад Метал уже гнулся, его прочность снизилась.
  • Денис Дзюин
    Денис Дзюин Год назад один лонжерон остался, его загибы тоже инженеры задали, остальное я бы не сказал второстепенным? При ударе он уже не будет иметь такой же жесткости как с завода. Желаю следующему владельцу безаварийной езды.
  • Alexei Voloshin
    Alexei Voloshin 11 месяцев назад penoplast007 на сколько?
  • Ruslan Mathwitch
    Ruslan Mathwitch 6 месяцев назад @Денис Дзюин дело не столько в загибах, сколько в коррозии. Сварочные швы без заводского грунта быстро ржавеют. Я бы сказал ремонт отличный, но маляры не смогут загрунтовать внутренние полости как было на заводе при погружении в ванну с грунтом.
  • Rock N Roll
    Rock N Roll 3 месяца назад @Ruslan Mathwitch Не знаю, но моя тачка уже 7 лет не гниет, хотя ланжики сам тянул и красил сам.
  • Ruslan Mathwitch
    Ruslan Mathwitch 3 месяца назад @Rock N Roll так лонжероны это не коррозийно-нагруженный элемент, там всё хорошо вентилируется. На старых тойотах обычно сгнивают пороги и задние арки, а лонжероны как новые. Так что авария в перед наименее проблемная в этом плане
  • Rock N Roll
    Rock N Roll 3 месяца назад @Ruslan Mathwitch Да и пороги подваривал в нескольких местах. никакой шубы не вижу за 7 лет, а вот в ДТП попадать страшновато честно скажу.
  • Дмитрий Кочнев
    Дмитрий Кочнев 1 месяц назад @Ruslan Mathwitch Во-Во!!! Будущая гнилушка..... сгниёт махом,машина только на продажу....
  • Ruslan Lan
    Ruslan Lan 3 недели назад Так как этот мастер сделал и отличия не будет не каждый кастаправ так сделает.
  • vanadiumus nik
    vanadiumus nik Неделю назад @Денис Дзюин Тот бутерброд из усилителей порога, стойки, продольного и поперечного усилителей пола - они разве сварены? Целостности кузова нет! Кузов НЕ ВОССТАНОВЛЕН , то есть не отремонтирован ( читаем не пригодный к эксплуатации, неисправный). Думайте , господа...
  • Владимир Драмарецкий
    Владимир Драмарецкий Неделю назад Разогретый мовиль с добавкой керосина через пробки по всему кузову исправляют проблему.
  • Vaseslav
    Vaseslav Год назад Не битый, не крашенный, ездила бабушка по воскресеньям в церковь.
  • КРОВЬ КОРОВЫ
    КРОВЬ КОРОВЫ Год назад Vaseslav ахах
  • Никита Качулин
    Никита Качулин Год назад Мамой клянусь)))
  • Димас Иванов
    Димас Иванов Год назад сука всегда найдуться такие люди как ты с тупыми подьебами
  • YSTAS
    YSTAS Год назад Тупые дебилы потом купят этот хлам по цене нового.
  • Александр Малышкин
    Александр Малышкин Год назад Димас Иванов нужно на законодательном уровне ввести уголовную ответственность за изготовление таких конструкторов!!!
  • Иван Приказчиков
    Иван Приказчиков Год назад Александр Малышкин купи себе классику ишак
  • Максим Данилов
    Максим Данилов Год назад это ты загнул, всему своя цена, внести именно ответственность за скрытие дефектов, что бы такой автомобиль стоил минимум на 50% дешевле рынка
  • Султан Калдар
    Султан Калдар Год назад Vaseslav 😂😂😂👍👏
  • владимир бибидум
    владимир бибидум Год назад YSTAS учитывая что вин остался на старой стреле, то в птс будет отметка что вин изменен в связи с ремонтом
  • Aleksei Marzaluk
    Aleksei Marzaluk Год назад (изменено) нет, машина сразу уйдет на свалку есть такой человек Максим шелков у него канал именно по криминалистике если win был изменен, имел обработку, отделялся от кузова и т.п, то машина сначала идет по уголовке а если вырезался и менялся у ОФИЦИАЛЬНОГО ДИЛЛЕРА, то только тогда как ты и сказал ну или если была в угоне, но win был установлен, тогда будет отметка об измененном win
  • владимир бибидум
    владимир бибидум Год назад Aleksei Marzaluk немного не так. Замену поврежденного элемента может осуществить любой сервис у которого на это есть лицензия, нужен пакет документов с фото, сам поврежденный элемент с номером. При постановке на учёт, отправляют на экспертизу, там проверяется качество ремонта, не в розыске ли тот авто с которого часть и пр. Потом ставят на учет с отметкой. Сами занимаемся ремонтом и сталкивались с такой процедурой. У шелкова кстати есть видео о том как они пежо 206 на учёт ставили, после переварки вин номера.
  • Евгений Кузнецов
    Евгений Кузнецов 11 месяцев назад + Тоталь восстановленный, а потом не бит не крашен, продам срочно нужны деньги. Впулят кому-нибудь, а потом люди мучаются. Восстановление этого экономически не целесообразно. А там где целесообразно - абсолютно не безопасно.
  • Саша Хилый
    Саша Хилый 11 месяцев назад Мужик красава руки золотые чё ты так) последние 2.5 года эта бмв по россии наверно ездит
  • Евгений Раскатаев
    Евгений Раскатаев 10 месяцев назад Schwarzmarkt вряд ли
  • Hubschrauber
    Hubschrauber 8 месяцев назад А ты, мудак, на ишаке ездишь и всем советуешь? В жопу его поцелуй, дятел семиногий.
  • sNap VE
    sNap VE 6 месяцев назад Да как вы заебали со своим - не бита не крашеная. Сука вот в каждом, в ебучем каждом таком видео есть уебок с таким комментом.
  • Трансформ Энерго
    Трансформ Энерго 5 месяцев назад Вот бабушке я бы точно не доверял
  • Mihail Vasilev
    Mihail Vasilev 4 месяца назад Если введут электронные птс , тяжко будет скрыть аварию😂😂😂
  • Ильдус Насрутдинов
    Ильдус Насрутдинов 1 месяц назад И дедушка
  • Александр Р
    Александр Р 4 недели назад @Евгений Кузнецов твои слова да путину с медведевым в уши!
  • shadow G
    shadow G 8 месяцев назад бля как леворукие беснуются , идите вы все нахуй, Артур бог метала!
  • Simon Tsiganis
    Simon Tsiganis Год назад Damn...I could give this guy tin foil and he can make a car out of it! Amazing job!
  • Иван Галактионов
    Иван Галактионов Год назад Simon Tsiganis да это еще хуйня парень, тут люди имея меньше оборудования делают чудеса
  • gatekeeper65
    gatekeeper65 Год назад Why would you say it isn't safe ? It looks to me like all the work is solid and exactly as it was designed and left the factory originally. What's your expertise that you can make a statement like that without qualifying it ?
  • IceFIsh
    IceFIsh Год назад bent metal looses the integrity of itself when bent
  • detroitone
    detroitone Год назад common sense. once metal is bent and crinkled to a certain point, its compromised. thats why depending on the damage done to the metal, he will pull it out for alignment purposes, cut out the heavily damaged panel and then replace it with a donor panel.
  • jack frost
    jack frost 10 месяцев назад While he is amazingly skilled in his trade, none of this is legit according to BMW and all manufacturer today....too many HHS steel everywhere.....in the pre 90's era maybe.....but no way today. Still fun To watch....but you cant cut a firewall and major floor renforcement......it is illegal.
  • Iippo Vinetto
    Iippo Vinetto 9 месяцев назад You have to know that also.
  • Jure Klanac
    Jure Klanac 3 месяца назад It is just regular skill for car bodyworker
  • Alister West
    Alister West 2 месяца назад @IceFIsh OK if its replaced
  • Станислав Гончаров
    Станислав Гончаров Год назад Да реальный мастер, но жалко человека который купит этот металлалом, возможно это супермастерство будет стоить следующему хозяину здоровья.
  • Mati
    Mati 6 месяцев назад I really dislike watching videos like this because it shows how much of a useless being I am and how brilliant some people in this world are! Excellent work!
  • Deadpool cccp
    Deadpool cccp Год назад Вот что я называю руки с правильного места растут,всё чётко молодец дай Бог здоровье и побольше таких спецов.
  • 707 707
    707 707 Год назад Deadpool cccp Согласен спец что надо НО ! Дальнейшая судьба машины какая ?! Продадут как не битую , её купят и будут ездить без подушек безопасности итд!!! Какие могут быть последствия для будущих владельцев таких авто?! Моё мнение если машина разбита в тотал туда ей и дорога( на запчасти ) А если и продавать то только с полным описанием работ и по соответствующей цене но этого к сожалению не будет некогда !!!
  • Басов Сергей
    Басов Сергей 11 месяцев назад 707 707 По моему с такими машинами "разбита в тотал" нужно запретить все регистрационные действия. т.е. в ПТС вносится запись о том што тс восстановлено и владелец (тот што был на момент аварии) не имеет права продать машину, сдать её в аренду или осушествлять пассажироперевозки. Тогда у перикупов и дгугих мошейников будет гораздо меньше шансов за копейки купить утиль свежего года "заклеить его изолентой" и впарить доверчивому человеку со словами - смотри по ПТС я владелец, крашена? да это я перед продажей решил обновить штоб не стыдно было за машину. Мастеру респект и уважуха!
  • Человек из Интернета
    Человек из Интернета 10 месяцев назад В этой стране-РАСИЙИ ЕБУТ друг друга в очко без смазки.Смерись и бди)))
  • Gek Zara
    Gek Zara 7 месяцев назад И машинку тебе от этого мастера порезанную катайся в удовольствие
  • Саша Свистоплясов
    Саша Свистоплясов 7 месяцев назад больше таких спецов? что бы люди брали себе не бит не крашен? 1 хозяин? какое же у нас разное мнение , ты ему желаешь здоровья , а я рака!
  • ALTEZZAKAR
    ALTEZZAKAR 6 месяцев назад @Саша Свистоплясов что пожелаешь то и получишь, закон жизни!
  • Сергей Метелев
    Сергей Метелев 6 месяцев назад Дай бог чтобы ты такую машину купил, не битую, не крашенную.
  • Сергей Нохмелкин
    Сергей Нохмелкин 4 месяца назад и тебе побольше таких машин
  • Станислав Карпов
    Станислав Карпов Год назад Ебать!!!Настолько все щепетильно!!!Просто супер!!
  • Андрей Завьялов
    Андрей Завьялов 2 месяца назад С первых кадров кажется машину вообще не возможно восстановить.
  • Сергей Иванов
    Сергей Иванов 2 года назад Нужно законодательно при таких ДТП вписывать в техпаспорт результаты ДТП. Чтобы следующий покупатель понимал, что он покупает гроб.
  • Mihai Brozban
    Mihai Brozban 2 года назад Сергей Иванов nahq
  • Vladimir Nadibin
    Vladimir Nadibin Год назад Сергей Иванов Если ты хороший водитель то тебе хоть корыто с колесами дай,ты будешь ездить,ну а если ты водятел! то тебе и новая хорошая дорогая тачка не в прок пойдет
  • Роман Москаленко
    Роман Москаленко Год назад забываешь, что скорее въедут в тебя.
  • DineshiKotamuro
    DineshiKotamuro Год назад На сайте гибдд с 2014 года все результаты по вину - кто угодно может смотреть..
  • Валерий Фиков
    Валерий Фиков Год назад Сергей Иванов ну вписывают в штатах а они каким-то хреном всплывают на рынке, товарищ взял гольфа 5 пробили по вину он был списан в утиль в штатах, и чудо своим ходом еще 30 наезил и был продан далее
  • WolF8RocK
    WolF8RocK 8 месяцев назад Сергей Иванов хуйца... Здесь тебе не "загнивающая Америка"!
  • Саид Саидов
    Саид Саидов 4 недели назад в европе и десятой части этого ненадо чтоб машину списать!!!!!
  • Visionery1
    Visionery1 3 месяца назад Arthur, you are truly a magician! Personally I wouldn't feel safe driving a repaired car that's suffered this much damage.
  • Станислав Карпов
    Станислав Карпов Год назад У меня просто нет слов!!!Батенька!!!Вы просто бог!!!
  • Kjsk si presi
    Kjsk si presi 8 месяцев назад Станислав Карпов 2299302945
  • beki orstho
    beki orstho 2 месяца назад У вас каждый второй бог.многобожники.
  • dave1135
    dave1135 Год назад One of the signs of a great bodyman is his ability to understand the mechanism of crash dynamics, how a impact occurred, and the ability to reverse the damage. You hook your puller in the right spot, and you can just watch the panel almost magically reverse itself. Its amazing how you can take such twisted junk and turn it back into the beautiful car it was before. Sadly, here in the united states, cars with even a fourth the damage this has is considered totalled by the insurance companies and given a non repairable title and taken to scrap where its cut up and melted down. Labor is so expensive here and the nation's mentality is "ah, I'll just buy new" is why even junk yards are slowly disappearing. One of my favorite ones now just crushes what it gets and ships to a foundry. Of course, are cars are cheaply made econoboxes unlike the BMW you are lovingly restoring. Keep up the great work, Arthur.
  • Arthur tussik
    Arthur tussik Год назад Thanks
  • busted knuckle garage
    busted knuckle garage 9 месяцев назад depends on which state really. and to be honest ive had roll overs from Manheim with clean title..
  • agustin de jesus calderon hernandez
    agustin de jesus calderon hernandez 9 месяцев назад me gusto el concepto sobre entender el daño ocasionado y como reverse damage,don arturo seria millonario en estados unidos,comprando vehiculos de alta gama considerados perdida total,reparar y vender,tiene una habilidad extraordinaria,para corregir los daños. y tambien supogo que trabajo en alguna fabrica,tiene herramienta especial para quitar la soldadura de fabrica y el tambien realiza el mismo tipo de soldadura.
  • Shaun Wang
    Shaun Wang 8 месяцев назад well, you need donor parts to repair these cars in the videos. guess now we know where to buy them from
  • alincalcity
    alincalcity 8 месяцев назад (изменено) I totally agree with you Dave. This is a lost art here in the United States. It's just easier to slap a junk sticker on a car like this and put it in a salvage yard for parts. Arthur is truly an artist. I love that he rescues these cars and puts them back into use, instead of it's ultimate demise in a car crusher.
  • Joseph Silberstein
    Joseph Silberstein 8 месяцев назад That's not "sad" at all for Americans. You're getting rid of stuff that is dangerous for your life. Here in eastern Europe people don't restore these suicide machines just because it's the same as a new one just cheaper. In most cases they're being sold right after restoration as new/clean cars and the average buyer doesn't even know the past of the car. Also, some of the people are so retarded that they would prefer a restored, initially more expensive car over a lower-class untouched one. You should be happy that there's a much lower chance to buy a car like this in the US.
  • Floor-It-Duh
    Floor-It-Duh 8 месяцев назад (изменено) Don't kid yourself. Unless you are buying a low production car or an exotic almost every OEM does what it can to cut costs and corners when it can. It's all about the bottom line these days. That's not to say some things aren't well designed or built but in general when they can get away with it the cheaper option is usually preferred unless there is a reason to do otherwise. An example would be an OEM introducing a new product line or brand to a market. In many instances the fist generation of that product will be well built and designed so as to establish a reputation of reliability and quality. After that though it starts going downhill until they are forced to boost the products image back up. Power tool manufacturers are especially guilty of doing this. Also just to jump in as a mechanic if something is repaired properly there is no reason why you shouldn't buy it. Want to know how you maintain the disposable consumer culture we live in? Stating things like that. Why should I fix your stuff if you are going to tell me that despite doing my job correctly it is now unsafe and dangerous?
  • Joseph Silberstein
    Joseph Silberstein 8 месяцев назад Floor-It-Duh does cutting costs in car production have anything to do with the safety of driving a car that had its chassis bent, cut and re-welded multiple times? Would you prefer to drive the bimmer in this video instead of a cheaper but normal car?
  • Floor-It-Duh
    Floor-It-Duh 8 месяцев назад In order for a repair to be legal it must meet or exceed original specifications from when the item was made like new. In other words the repair must restore the item to conditions within manufacturer tolerances which is determined by engineers. In aviation at least in America we use what is called an SRM or structural repair manual. I'm positive this guy knows what he is doing and is using one or something similar. It is safe. I'm tired of dudes who have never so much as put a wrench to something try to argue this stuff against people who have. There are limits to what is a legally acceptable repair and what is not. MY experience is aircraft. If there is a certain amount of damage it cannot be repaired when it comes to structures. All the repairs I've seen in the video are perfectly fine. I would have ZERO issues driving it based off the repairs I saw. Come back to me when you have a position based on one of facts instead of an emotional "I don't feel safe" one. Until then you don't have a leg in this.
  • jvaubry
    jvaubry 8 месяцев назад No doubt, Arthur sculpts in metal - beautiful work. Problem is that the safety cage did its job. Putting it back together this was is creating a modified safety cage in which some components are no longer virgin material and have been work hardened to significantly less workability before failure, meaning that the safety cage has been seriously compromised and would likely fail at lower impact loads than it was designed for. We design the safety cage with very high strength steels, when you reuse these components after work hardening in a crash,these safety components cannot handle the same impact loads and you are putting your life at risk by trying to repair the safety cage in this fashion. The safety cage is designed to crush and absorb impact loads. When you reuse these work hardened components, in the next accident these components will just rupture rather than crush because their ability to absorb impact loads through deformation has been used up in the first crash. That’s why these types of vehicle repairs are generally non certifiable by the state dot.
  • jvaubry
    jvaubry 8 месяцев назад I disagree. Using this video to document the repairs to the structural components comprising the safety cage, you could not pass a safety inspection, you could not get the salvage title converted to a rebuilders title, hence you could not certify the vehicle to register it to drive, and you could not get liability insurance to drive the vehicle. You cannot repair a vehicle as damaged as this to the safety cage using the repairs in this video because you have not restored the safety cage to its full structural integrity to meet the federal motor vehicle safety standards for which it was designed in the date of manufacture. That’s why insurance companies total the vehicle when the safety cage is compromised in an accident rather than trying to save a few bucks by approving questionable repairs to the safety cage that could cost them millions in future liabilities to loss of life in a subsequent accident in which the repaired safety cage does not hold up
  • Patrick May
    Patrick May 7 месяцев назад Has there ever been a definitive test of a properly repaired car and a virgin car, damaged in exactly the same way to see how the two coped ?
  • jvaubry
    jvaubry 7 месяцев назад Patrick, define properly repaired
  • jvaubry
    jvaubry 7 месяцев назад Consider how vehicle structure is assembled from steel and aluminum stamping. The vehicle is assembled in 4 sub-assemblies, - the front engine compartment, the floor compartment, the rear compartment, and the body sides. The sub-assemblies are married together in a welding station called the framing station. This is done in this manner to ensure a continuous load path in the structure by overlapping various stamping and welding them in a predefined schedule and pattern to ensure the structural integrity of the unitized body. How do you properly repair that structure when you cannot replicate the original assembly schedule and the integration of the various overlapping stamping?
  • Patrick May
    Patrick May 7 месяцев назад For the sake of argument ---how Mr Tussik has achieved in his vids.
  • jvaubry
    jvaubry 7 месяцев назад Ok, then what you need to do to answer your question is follow up on fatalities and or injuries of drivers of crash events involving his ‘properly repaired’ vehicles. Because for most crash events, the safety cage of a virgin vehicle would result in very few fatalities. Just do a statistical study, I am sure the statistics would bear this out. Just look at the insurance companies who rely heavily on statistical data, - why do you think they are eager to write off a vehicle with damage to the safety structure rather than pay a body repair man to repair the vehicle like the one in this video?
  • Patrick May
    Patrick May 6 месяцев назад That does not answer my question though.
  • BlackManOps
    BlackManOps 6 месяцев назад jvaubry: Using your reasoning, the logical endpoint is that we would all be driving armor plated humvees, because, safety first - ya? The point being, some cars are safer than others. Even with the repairs seen here, assuming a compromised structure, I am willing to bet it would still outperform a 1981 Tercel safety-wise. So If I was given a choice between the rebuilt BMW or used 1981 Tercel, I'd still choose the rebuilt BMW. Everything is relative, even safety. The choice of where to put your money ultimately rests with the individual.
  • zetA Gundam
    zetA Gundam 6 месяцев назад True
  • jvaubry
    jvaubry 6 месяцев назад @blackmanops no, I don’t think you need to ride around in armor plated humvees..... You raise an interesting point. Safety is relative to what you can afford when you are forced into a price range that requires you to choose between a used vehicle like this or a new sub-compact tin can. I understand. Frankly as an engineer, I cannot see paying in excess of 25k for a vehicle. In fact, my current vehicle is a 1995 buick riviera which I think has a well built safety structure and air bags etc. I paid 6k for this California car and have been driving it for years. Personally, I think most mid-size sedans or suvs made around 2000 are still great buys and are are pretty safe vehicles.
  • Alexander Shamis
    Alexander Shamis 6 месяцев назад (изменено) @Floor-It-Duh A and P Student here this is true. If we fly planes with structural repair why not drive cars? Irs the same thing in the sea vessels. When I was in the Navy there was a permisible level of tolerence. Also these cars cost twice as much in Russia.
  • Dan  Mcknight
    Dan Mcknight 6 месяцев назад @Floor-It-Duh as amazing as it is to watch these videos and see this man repair the cars he is not doing it in a safe manner. Do you think if you went to BMW and asked their structural engineers " hey can I cut the crossmemeber that the front rails mount to in half and weld it back together?" They will tell you absolutely not. Anyone sitting in the passenger seat of this car next time it's in a major accident is dead. Sorry but it's true. You can make everything look as pretty as you want on the car but when it come down to it there is a reason manufacturers tell you not to repair section or weld high strength steel parts.
  • ThisIsToolman
    ThisIsToolman 5 месяцев назад To say, "...in the next accident these components will just rupture...", is to assume the next accident will be identical to the previous one. That's not realistic. Although I think I might add a controlled heating of the serious kinks using a temp stick and a torch before straightening to relieve the stress I generally see no problem with Arthur's expert approach. He gives every appearance of being meticulous about re-squaring the entire vehicle and returning every piece back to its original shape. I understand the metallurgy as well as the various processes used by Arthur to reverse the damage and I wouldn't have a problem driving this vehicle.
  • Mustakeem Ahmed
    Mustakeem Ahmed 5 месяцев назад 9210050712
  • Dan  Mcknight
    Dan Mcknight 5 месяцев назад @ThisIsToolman the next accident doesnt need to be the same at all. If this car gets hit anywhere in the front there will be more damage and the damage will travel farther into the vehicle farther than if you repaired this vehicle according to BMW instructions and procedures. The frame rails and radiator support being square has nothing to do with how the metal reacts to an impact. This car isn't as safe as it could be no matter how you slice it.
  • ThisIsToolman
    ThisIsToolman 5 месяцев назад @Dan Mcknight The crush from the impact is dependent on shape as well as tensile properties. I suppose you can identify in what way Arthur's repair doesn't meet BMW's standard. Where can I see data that identifies the reduction in absorbed crash energy due to a particular type variation in repair method? I would like to see photos of the unacceptable repair.
  • O Dogg
    O Dogg 4 месяца назад i swear i was just thinking the same thing depending on the age and miles of the car they total a car here for a dented fender. this kind of work in the us would cost at least 10k
  • MarsSheep
    MarsSheep 4 месяца назад @Joseph Silberstein This is 100% true. Arthur does an excellent job but this car should never been repaired because of severe damage. This cars are often repaired so good that average buyer can not spot that there was a damage and is happy he found "good" car for affordable money when in fact this is a death trap, structural integrity of this car is significantly impaired and if it crashes one more time people inside will not be protected as if this was undamaged car (like they think it is).
  • poseidonofamphitrite
    poseidonofamphitrite 4 месяца назад (изменено) What kind of stupidity u say? Repaired, pulled hard parts of chasis looses rigidity and ability to withstand forces. Loosing elasticity and staying on the edge of plasticity limits is worst thing to happen this life cage. İts better to throw a junkyard than repairing chasis.
  • Kurt Fernandez
    Kurt Fernandez 1 месяц назад dave1135 Australia is much the same, there is no skill anymore